2012. november 27., kedd

Párolt céklasaláta rizs és palacsinta

Vendégvárás volt ma. Egy anyukát vártunk a pici fiával, akik aztán ilyen olyan okból, de nem tudtak eljönni. Kár, mert meg akartam nekik köszönni a babarucikat s pelenkákat, amit felajánlottak, a múltkori ételosztásra, hogy osszuk szét azt is annak, akinek szüksége van rá. Volt is aki tudta hasznosítani, úgyhogy ezúton is köszönjük a nevükben.


Volt itthon pár darab cékla. Jó múltkor vettem még, hogy tartsunk egy léböjtöt    reszelt cékla és répa kinyomkodott levével. A reszeléket természetesen saláta és fasírt alapanyagnak félre is tettem. 


Miközben felmértem a terepet, hogy mi van itthon és közben kitaláltam mit is fogok készíteni beáztattam egy kis marék csicseriborsót langyos-meleg vízbe. Ezután elindultam a piacról beszerezni egy nagyobb almát és egy zellergumót aminek csak a szárát használtam fel. 


Hazaérve a céklát elkezdtem bő vízben megfőzni héjastól. Amíg ez főtt megpucoltam az almát. Négybe vágtam, kiszedtem a magházat és 1 cm-es kockákra vágtam. Levágtam a zellerről a szárát és a szárat jól megmostam főleg a szár tövénél, mert ott és a hajlatoknál nagyon el tudnak bújni a homokszemek. Letépkedtem a leveleket és 1 cm-es csíkokra szeltem a szárakat. 


Elég sokáig puhult a céklám ugyanis jó nagy darab volt, így nekiláttam a palacsintatésztának. 2 dl tejet és egy deci vizet öntöttem egy keverőtálba, majd körülbelül 3 dl lisztet szitáltam rá. Ha szitáljuk a lisztet nem lesz csomós a tészta. Tettem bele egy teáskanál cukrot egy késhegynyi szódát és egy csipet sót. Jól elkevertem s félretettem pihenni.


Még mindig nem puhult meg a cékla. A rizshez is előkészültem. Egy edénybe pici olajat tettem s ráborítottam egy deci rizst és meghintettem tört római- és édeskömény maggal. Addig pirítottam amíg a szemek elfehéredtek és egy picit meg is duzzadtak. Egy kávéskanál sót tettem bele, majd felöntöttem 1,8 dl forró vízzel. Jól lefedtem, mérsékeltem a lángot s 10 percig felé se néztem. 


Végre megfőtt a cékla. Jól meghámoztam s spárgára szeleteltem, félretettem. Fogtam egy edényt pici olívaolajat tettem az aljába. Lecsöpögtettem a csicseriborsót és a forró olajba tettem. Picit megsütöttem egy kis csilit és fekete mustármagot törtem bele, majd rádobtam a szeletelt almát és zellerszárat. Addig pirítottam míg az  alma egy picit megbarnult, majdan belekevertem a céklát és összepirítottam egy kicsit.


Lényegében kész is a sali még egy tejfölös öntettel megkínáljuk.  Fogtam egy kis tejfölt tettem bele fekete sót, hinget, citromlevet, mustárt és jól elkevertem.

Egy gombóc rizs egy adag sali s rá egy kis öntet.


Ezután a palacsintasütőmet eltöröltem, tűzre tettem és megkentem olajos papírral. Kimértem egy adag tésztát, a forró serpenyőbe öntöttem és egyenletesen eloszlattam. Ha összeállt a tészta és könnyebben mozgott a sütőfelületen, feldobva megfordítottam és egy másfél perc múlva tányérra tettem, amit le is fedtem egy fedővel. Miután kisültek a palacsinták sorra megtöltöttem őket kakaóval, feltekertem s tálaltam is. 

Vannak lassabban olvadó kakaók, például a holland kakaó amihez cukrot kell keverni. Ha ilyet használunk érdemesebb két sütés közben már töltögetni a palacsintát, hogy megolvadjon a cukor s eláztassa a kakaóport. 




Összegezve a recepteket:


Saláta:

  • egy nagy cékla
  • egy nagy alma
  • egy zellerszár 
  • 3 dkg csicseriborsó
  • 1/4 kk csilipehely
  • 1    kk tört fekete mustármag
Öntet:
  • 1 kis doboz tejföl
  • 1/4 kk hing
  • 1/4 kk fekete só
  • 1   kupak citromlé
  • pár csepp olaj
Rizs:
  • 1 dl rizs
  • 1,8 dl folyadék
  • 1 kk só
  • 1/4 kk tört édes és római komény
Palacsinta:
  • 2 dl tej
  • 1 dl víz
  • 1 tk cukor
  • 3 dl liszt
  • nagyon pici szódabikarbóna és só


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése