2013. február 2., szombat

Mákos baklava

Kedves blogom! Az utóbbi időben nagyon elhanyagollak. Remélem meg tudsz nekem bocsájtani, s nem vállnak el útjaink.

Baklavát készítettem ma. Mákosat, rózsavizes, mézes sziruppal nyakon öntve. 




A recept:

Tészta:
  • 2 csomag 6 lapos réteslap
  • 25 dkg mák
  • 25 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 15 dkg vaj
Máz:
  • 20 dkg méz
  • 2 dl cukor
  • 2 ek rózsavíz
  • 1/2 citrom leve

Előkészület:

Előveszek egy mély tepsit. A réteslapokat kibontom s kihajtom. A lapok és a tepsi méretét szinkronba kell hozni. Tehát, ha a lap sokkal nagyobb akkor méretre kell szabni. Én egy keskenyebb tepsit használtam és pont jó volt, ha kettévágtam a lapokat.

A cukrot és a mákot összekevertem ezután kávédarálóval ledaráltam.

A sütőt 160 fokra állítottam



Elkészítése:

A vajat felolvasztottam és egy ecsettel kikentem  a tepsit. Ezután beletettem az elő lapot. Azt is megkentem vajjal s lefedtem még egy lappal s szintén kentem. 


Meghintettem a darált mákkal lefedtem, kentem. Lefedtem, kentem, hintettem. Ezt a műveletet ismételtem. A lényeg, hogy a teteje lappal záródik, amit szintén megkentem vajjal. 


Ezután kell felszeletelni a baklavát, mielőtt betenném a sütőbe.


25 perc alatt aranybarnára sütjük.


Amíg a desszert a sütőben van a vizet felforralom és feloldom benne a mézet. Bele teszem a 2 kanál rózsavizet és a fél citrom levét.

Ha megsült a baklava kiveszem a sütőből és rácsurgatom a szirupot. 


Megvárom míg kihűl.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése