2013. június 10., hétfő

Keletfesztivál - Hanumán Kultúrművészeti Fesztivál

Július első napjaiban (1,2,3) az R33 Egyesület ad helyet egy kedves barátom által megrendezett rendezvénysorozatnak a Hanumán kultúrművészeti fesztiválnak. 

Minden nap más és más kultúra kerül bemutatásra, így első nap kínai, második nap Japán és végül az indiai kultúrába nyerhetünk betekintést. www.megnyeromosoly.hu
   
Nos, engem kért meg, hogy segítsek az étkeztetés kivitelezésében, természetesen a napra jellemző gasztronómiai fogások felhozatalával. 

Szeretem az efféle kihívásokat, igaz nem próbálkoztam még se japán, se kínai ételek elkészítésében. 

Lelkesen nézegetem is a neten, vajon mivel is kéne előrukkolnom és hogy mik is az alapvető alapanyagok.

Be is szereztem egy kettőt mint pl a bambuszrügy, worchestershire szósz, szójaszósz és szecsuani bors. 

Találtam egy japán sült mogyorós csirke receptet amin elgondolkoztam természetesen átvariálom vegetáriánus formába s a pipihusi helyett vagy házisajtot vagy szejtánt használok. Holnap kikísérletezem. Padlizsán és cukkini sushival is megpróbálkozom.

Íme az összetevők:

  • 1 csirkemellfilé  -- szejtán vagy házisajt
  • 10 dkg mogyoró
  • 1 nagy fej vöröshagyma -- hing
  • 0,5 dl szójaszósz
  • 2 ek narancsdzsem
  • 2 ek étkezési keményítő
  • fehérbors

Kinai napra édes savanyú egytálételt tervezek. Természetesen mindhárom nap lesz a főétel mellett különböző módszerekkel elkészített rizs, kenyérféle, sült csemege, mártás és hűsítő is.



Ha valakinek van ötlete, javaslata most különösen szívesen fogadom. :)



  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése