2012. december 22., szombat

Töltött alma

A havi ételosztásokra a főzéshez való zöldségeket a nagybani piacon szoktam beszerezni. A legutóbb most kedden voltam és az egyik importőrnél jó nagy darab almákra bukkantam. Szerelem volt ez első látásra, így saját felhasználásra vettem is egy pirosat s egy zöldet. Hogy mihez kezdek velük akkor még rejtély volt, de az alma méretéből adódóan biztos nem fogom feldarabolni, inkább megtöltöm.

Mivel készülődöm már az ünnepi lakomákhoz a fenti eseményt félre téve a fórum melletti piact is meglátogattam. Vettem vagy 8 liter tejet, diót, hajdinát, paradicsomot, savanyú káposztát. A tejnek egy részéből joghurt lesz, más részéből házisajt, de sima tejnek is hagyok belőle.

Szóval felforraltam  a tejnek azon részét, amiből panírt, házisajtot akarok csinálni, majd amikor elkezdett forrni kicsapattam citromlével. Forráspontnál leveszem a lángot takarékra s öntöm bele a citromlevet, addig amíg sárgás színű nem lesz a savó. Ezután kizárom s 10 perc pihentetés után szűrő segítségével kiszedem belőle a nyers panírt. A java részét konyharuhába tettem, jól bebugyoláltam és egy edényt tettem rá, hogy a súlya kipréselje a sajtból a felesleges savót. Egy másfél decinyi préseletlen sajtot viszont félretettem az almához.

Két evőkanál olvasztott vajat tettem egy edénybe és takarék lángra tettem. Beletettem egy fahéjrudat, egy babérlevelet és egy pici reszelt gyömbért. Amikor picit megpirult a babérlevél durvára tört diót tettem bele, pirítottam pár percig majd egy evőkanál cukrot és szegfűszegport tettem hozzá. Amikor elolvadt a cukor egy evőkanál citromlevet locsoltam rá, beletettem a sajtot is és kioltottam a lángot.

Az alma "sapkáját" levágtam. Egy kanállal kiszedtem a csumáját, majd vájatot vágtam az almába, de azért egy jó fél centi vastag maradt az alma fala. Ebbe a vájatba tettem a tölteléket és visszatettem az alma sapkáját. Megkentem az almát olvasztott vajjal és miután tepsibe helyeztem meghintettem vaníliás cukorral. A kivájt almadarabokat összekevertem a kimaradt töltelékkel és az almák mellé tettem a tepsibe. 160 fokon sütöttem puhulásig az almát.




Nem csináltam édesre, mert nem édességnek szántam. Tálalásra készítettem egy tejfölös öntetet, amihez cukor és minden nélkül szimpla egyszerűen egy narancsot kifacsartam és egy egy arányban elkevertem.





Hozzávalók
  • 2 db alma vagy 4-5 kisebb (az enyémeket alig tudtam átfogni, tuti génkezelt)
  • 15 dkg házisajt vagy túró
  • 1 marék dió
  • 1 db fahéjrúd vagy 1 kk fahéjpor
  • 1 db kisebb babérlevél
  • 1/4 kk szegfűszeg
  • 5 dkg vaj
  • 1 ek cukor



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése